דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה רופא שיניים פרטי אישי? 

מאת    [ 05/07/2013 ]

מילים במאמר: 691   [ נצפה 2048 פעמים ]

"כמה רופאים, כמה דיעות, אבחנות שונות ומשונות , מחירים בפערים של שמיים וארץ....איך לעזאזל בוחרים רופא שיניים - למי להאמין? מי הכי נכון והכי אמין ומקצועי? ובמחירים שפויים ונאותים שווים לכיס שלנו ולא לעשירים בלבד!!! צריך ממש לעשות דוקטורט ולהיות רופא שיניים בעצמנו בשביל להבין. זה פשוט לא להאמין!!!!! אני כבר מיואשת מבולבלת ומתוסכלת  :( "

 זהו משפט אמיתי, ששמעתי ממטופלת חדשה אצלי, שחוזר על עצמו שוב ושוב

 באמת מתסכל לפעמים. במיוחד כשמגלים שיש שיניים שטופלו כבר אך המצב גרוע ויש נזקים. וברור שיש הבדל בין מרפאה פרטית איכותית, לבין מרפאה ציבורית או מרפאה פרטית אך לא איכותית. 

 בעיני, רופא איכותי צריך להיות:

  • למצוא רופא שיניים עדין, סבלני ונינוח, שמבין את מצוקתכם וינסה להפיג את חששותיכם. בשאיפה גם מישהו שקיבלתם עליו המלצות.
  • רופא שמתעדכן כל הזמן וממשיך ללמוד, לכתוב מאמרים ואולי אף להרצות.
  • להשתייך להסתדרות לרפואת שיניים (הר"ש) ולהקפיד על תקנותיה ועל תקנות משרד הבריאות (כדאי לבדוק באתר האינטרנט של הר"ש:  קיימת תעודה מיוחדת שמונפקת - "רופא שיניים מעודכן" לרופאים שמקפידים להגיע לכנסים ולהתעדכן או להרצות בעצמם). 
  • לעבוד עם סייעת ועם שיננית טובה. 
  • לבדוק את רמת הניקיון במרפאה.
  • רפואת שיניים מונעת: לא משנה באיזה מצב מתחילים, בסופו של דבר מסיימים את הטיפול. מאותה נקודה כדאי לבוא לפחות פעמיים בשנה (ובמקרים מסויימים 3-4 בשנה), בכדי לטפל ולמנוע דלקות חניכיים, לגלות התחלה של ריקבון חדש ולטפל בו בהקדם, לקבל שוב הדרכה בהיגיינה אוראלית, ולפחות פעם בשנה להיבדק ע"י הרופא, גם אם נראה שהכל בסדר.
  • לעבוד עם החומרים הכי טובים ומודרניים- שהם גם הבריאים והמדוייקים ביותר. כך גם לגבי המיכשור במרפאה. 
  • לגבי חומרים - רפואת השיניים המודרנית עוברת לחומרים ללא מתכת, כמו זירקוניה וקומפוזיט. אירגון הבריאות העולמי דורש שעד שנת 2020 אמלגם וכספית (הסתימות האפורות, למשל) יצאו מהחוק - כמו שכבר קורה ברוב המדינות המערביות. למה זירקוניה (למרות שיקר יותר)? מדוייק מאוד, חזק מאוד, לא מחליד ולא גורר דלקות בחניכיים. למה מבנים וסתימות ללא מתכת או ברגי מתכת? פחות קדיחה בשן, שן חזקה יותר ואיכותית יותר, ופחות סיכוי לסדקים בשיניים.
  • מאוד חשוב גם היחס, סבלנות, הסבר. רופא שהוא טוב אבל אנטיפת - לא מומלץ. רופא שהוא נחמד אבל פחות מקצועי - גם לא מומלץ.
  • להיעזר במומחים בתחומים שונים (כמו מומחה לטיפולי שורש, מומחה לכירורגיה, מומחה ליישור שיניים וכולי, למרות שמייקר את הטיפול).
  • למה מומחה לטיפולי שורש? כדי לא לגלות אחרי מספר שנים שיש דלקת בקצה השורש שמחייבת טיפול חוזר או אפילו שהמצב החמיר. למה כירורג מומחה? כדי לא עשות טעויות נוראיות שיגרמו לנזקים כאשר צריך ניתוחים. למה מומחה ליישור שיניים? כדי לא לגרום חלילה לעיוות ונזקים בלסתות הילד שמתבגר. וכולי
  • אפשר לבקש הנחת מזומן ו/או תשלום מראש, אבל להקפיד לקבל קבלה ולא לעבוד בשחור.
  • לבקש תמיד הסבר מה האבחנה, מה עושים, מהם החומרים, לקבל תעודה רשמית המעידה על סוג הכתר והחומרים (הוראה של משרד הבריאות!) וגם אפשר לבקש תעודת אחריות. 
  • לטפל בכל בעייה מייד כשהיא מתגלית ולא לדחות אותה "כשיהיה יותר כסף זמין", כי המצב ברוב המקרים מאוד מחמיר, והטיפולים מסתבכים, מתייקרים ומתארכים.
  • פחד מרופאי שיניים (דנטופוביה): רוב האנשים המפחדים מטיפול שיניים נתקלו בעבר ברופאי שיניים אגרסיביים ו/או חסרי סבלנות למצוקתם ולפחדיהם. בעייה אחרת היא רופאי שיניים שלא מסבירים את מהות הטיפול, מדוע מבצעים טיפול מסויים, מהם החומרים המועדפים וכולי. חוסר התקשורת וחוסר ההבנה ההדדי משפיע לרעה על היחסים הנרקמים בין מטופל לרופאו, ומוסיפים לחששות. לכן העצה הטובה ביותר היא למצוא רופא שיניים עדין, סבלני ונינוח, שמבין את מצוקתכם וינסה להפיג את חששותיכם. בשאיפה גם מישהו שקיבלתם עליו המלצות. חשוב לשמור על תקשורת טובה עם הרופא, ולספר לו על תחושותיכם. כבר במפגש הראשוני ספרו לרופא ממה בדיוק אתם חוששים: האם עברתם טיפולי שיניים כואבים בעבר? האם נתקלתם ביחס גרוע מצד הרופא הקודם? האם אתם חוששים מאובדן שליטה תוך כדי הטיפול? אפשר גם להיעזר בגז צחוק, היפנוזה, דימיון מודרךוכולי, על מנת להקל על המצב
  • נ.ב. מה לעשות שבקופ"ח מוצרי המדף ברוב המקרים נחותים בהרבה (ברגי מתכת, סתימות אפורות, כתרים עם בסיס מתכת זולה) וכולי? מה לעשות שרופא בקופ"ח, אפילו הנחמד והטוב ביותר, לא יכול להתפנות לעזרה ראשונה בשעות חירום? ולא יכול להגיע למרפאה בשעות חריגות לעזור? או לשבת עוד שעה עם המטופל כדי להסביר שוב? אפשר לקרוא כאן תשובתי לרופא שעובד בקופ"ח בעניין זה
  • והעצה האחרונה - לאחל לעצמנו שבעיות שיניים תהיינה הבעייה הרפואית הכי קשה שאיתה נתמודד במשך חיינו.

 

ד"ר גיא וולפין


רפואת שיניים ואסתטיקה דנטלית


http://www.dr-guy.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב